Alla inlägg under december 2010

Av Börje - 6 december 2010 21:43

 

Jag är tillbaka   . Ganska prick ett halvår sen sist. Man kan tro att mycket ska hända och att utvecklingen ska gå framåt på sex månader, men - matte är lika j-la ouppfostrad som sist vi hördes. Möjligtvis har hon blivit lite lättare att få upp ur sängen, men det kan också bero på att jag har utvecklat en helt ny metod. Jag tar fart genom hela sovrummet, rundar sängen till mattes sida och så kör jag nosen - TJOFF -rätt in i ögat...     Då vaknar hon minsann. Jag kan behöva upprepa proceduren två eller tre gånger innan hon kliver upp, men hon lär sig, hon lär sig. det tar sin tid att lära gamla "mattar" saker och ting, men man får vara tålmodig och konsekvent. Det sa dom på hundkursen som vi gick i våras.


Här kommer lite bilder från i somras. 

 

Härligt att stå längst ute på bryggan och spana.

 

  

 

Det här är från minisemestern i härliga Recksjön.

 

 

Recksjön igen. Sandstranden är SÅ varm och skön. 

  

 

Jag och matte jobbar hemifrån våran brygga.  

 

Nu är det dags att sova. Jag har ju varit till veterinären och tagit bort en klo idag, så nu är jag lite mosig efter allt som hon fyllde sprutan med.


Tjing tjong // Börje

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards