Alla inlägg under februari 2010

Av Börje - 26 februari 2010 18:48

     Kärleken är fantastisk. Den bryr sig inte om ålder eller...STORLEK   


Hon ryms nästan i mitt gap

   



Av Börje - 26 februari 2010 11:03

Hejsan svejsan!

Matte är så dålig på att uppdatera, så jag har tagit saken i egna tassar.


Jag har haft en seg vecka minst sagt. Kallt som tusan, så nu har jag MASSOR av energi som måste ut   Husse & matte ska få sparka med mig hela dagarna, de får nog turas om för nu är jag SUPER PIGG!! Man kan säga att det blir stafett, där jag är stafettpinnen liksom. Första sträckan; Husse tar en sväng på sparken till Idrottsplatsen, vänder, växlar över till matte som kastar sig iväg nerför nybyggarvägen i rasande fart. Hennes sträcka är inte så lång eftersom hon, som hon själv säger, är "både lat och fet"  , medans husse "är som Northug, snabb och vältränad"  ... Vi har definitivt en god chans på staffetguldet (enda laget ju!) Efter fem - sex växlingar så kanske jag har blivit av med lite överskottssenergi. 

Här får ni en liten bild på mig och Joanna

  


Tjingeling // Börje


Av Börje - 17 februari 2010 13:43

I dag har vi haft lite roligare än vanligt på jobbet. Skaffat lite nya polare,  kollat in två dumprar och en schysst grävmaskin  

Matte var lite tråkig eftersom jag inte fick springa lös. Det var för nära Åsvägen tyckte hon... Och den där manskapsboden som hon trodde att jag skulle gå in i!!! Uppför den läbbiga trappan... Aldrig, sa jag och fick sätta mig i bilen   Matte hon satt inne i värmen och sörpla kaffe. HM! Men jag fick min hämnd för jag drog ut lite foder ur bädden under tiden.  


Tjingeling // Börje

Av Börje - 17 februari 2010 13:34

Hejsan!

Idag har vi varit och handlat en sele till Börje. Vi var på Tasseborg i Ösd (vid travet) och provade lite. Till sist hittade vi en i rätt storlek, men det tog tid. Börje tyckte det var lite lesamt att testa "kläder" men han var desto mer nöjd med uppmärksamheten han fick. Två tjejer ur personalen provade ut selar, ställde in, bjöd på godis och mys.

Hur trevligt som helst  tyckte lill-grisen. Han satt som en ängel och lät sig beundras och trulas med.                               Lite oskarp bild, men ändå ...

  

Av Börje - 13 februari 2010 21:32

Vad en liten hund kan hinna med på en vecka! Ska försöka göra en snabb resumé.


Vi börjar med det första häst-mötet. Läskigt först, men ändå väldigt intressant. Tog en sväng till Ösd travet vid lunch för att kolla in lite större djur för en gångs skull.

Läskigt med nyfikna hästar!!

Men efter en stund så... Nos mot nos   

   


Lite senare i veckan så blev Börje något exalterad i bilen. När jag tittade in genom bakrutan så..    Kudden var "lätt" demolerad & Börje var något bekymrad..

   

Själv kunde jag inte sluta skratta för det såg så himla dråpligt ut  


En dag var vi och hälsade på polaren Zenta. Lite bus i snön med en tjej är aldrig fel.

     

Av Börje - 4 februari 2010 08:17

Pappa "Ettan". En riktigt go kille.

 


Första träffen med "lillen". Han tar lite mer plats nu   

    

Av Börje - 3 februari 2010 10:52

På djursjukhuset så har dom en jätteläskig sak innanför dörren - en VÅG. Måste stå på den ibland när matte tycker det. Usch & blä säger Börje    

Han är rätt rolig för det finns en del saker han INTE tycker om. Men när vi väl får honom dit vi vill ha honom så finner han sig i allt. Tack och lov för det, en brottningsmatch med den här killen skulle inte vara så kul.

Viktkurvan står stilla på 55 kg sen sist. Inte fet och inte mager så då är det väl bra då.

Av Börje - 3 februari 2010 10:03

Hittade en gammal bild i min jobbdator! Från en av de första gångerna vi hälsade på i Ånge.

  


Och en bild på lillprinsen och pappa...

  


Jisses vad liten och söt han var   


Idag ska vi ta och promenera bort på djursjukhuset för att väga. Börjar bli lite väl otympligt för husse att lyfta och kånka upp på vågen hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards